صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : گردشگری صفحه 8 : فرهنگی

۳
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۴۰

امروز: ۳ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Oct) 24

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه فرهنگی: فراخوان بخش بین‌الملل چهل و سومین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
به گزارش هگمتانه، در بخشی از متن فراخوان آمده است: بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان و تقویت و تشویق به تولید آثار همسو و همتراز با سینمای ایران در تاریخ 12 الی 16 بهمن ماه 1403 (31 ژانویه الی 4 فوریه 2025) در سه بخش رقابتی سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و قاب آینده و بخش غیررقابتی جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) برگزار می‌شود.
الف: سینمای سعادت (مسابقه بین الملل)
در این بخش فیلم‌های سینمایی در الویت قرار خواهد گرفت که به موضوعاتی نظیر ظلم ستیزی و عدالت خواهی، مبارزه با اسکتبار و تروریسم جهانی، پرهیز از خشونت و افراطی‌گری، بیداری اسلامی‌، سبک متعالی زندگی، خانواده گرایی‌، حقوق بشر، اشاعه آموزه‌های اخلاقی- دینی و معنوی‌، رفع تبعیض‌، فرهنگ و تمدن با بیانی هنری پرداخته باشند و همت خود را بر این گمارند تا انسان معاصر را به سوی سعادت رهنمون سازند.
ب: جلوگاه شرق ( مسابقه سینمای کشورهای آسیایی- اسلامی)
در این بخش فیلم‌های سینمایی از کشورهای آسیایی- اسلامی برگزیده می‌شوند که بتوانند به اعتلای سینمایی با رویکرد متعالی در جهان کمک کنند.
ج: قاب آینده (مسابقه فیلم‌های اول و دوم)
در این بخش برای نخستین بار جهت حمایت و کشف استعداد‌های جوان و عرضه و ارائه آثاری با رویکرد و نگاهی نو به سینما، منتخبی از فیلم‌های سینمایی اول و دوم فیلمسازان از ایران و جهان به رقابت خواهند پرداخت.
د: جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)
در این بخش منتخب فیلم‌های ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره‌های بین‌المللی به صورت غیر رقابتی به نمایش در خواهند آمد.
ه: بخش جنبی بین‌الملل
به نقل از تسنیم، علاقه‌مندان می‌توانند با تلفن تماس: 88194257 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی سامانه: (fajrfilmfestival.com) مراجعه کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: